شنبه ۱۳ تیر ۱۳۸۸ - ۱۸:۵۴
۰ نفر

بانکوک: به گزارش پلیس، سارقی که قصد سرقت از یک خانه را داشت پس از شکستن پنجره و وارد شدن به خانه در اتاق نشیمن خوابید و قبل از اینکه چیزی سرقت کند، توسط صاحبخانه دستگیر شد

به گفته صاحبخانه، این پسر 24 ساله روی مبل اتاق نشیمن در خواب عمیقی فرورفته بود و او هم پلیس را در جریان قرار داد. سارق جوان پس از دستگیری توسط پلیس اعتراف کرد که قصد داشته اموال خانه را به سرقت ببرد اما چون شب قبل نتوانسته بود بخوابد و مشاجره سختی با همسرش داشته، اینقدر خسته بود که تصمیم گرفت چند دقیقه‌ای استراحت کند.

اما استراحت چند دقیقه‌ای در یک جای گرم و نرم به یک خواب چند ساعته تبدیل شد و همین موضوع موجب شد که صاحبخانه سر برسد.

فریب دادن گردشگران

رم: با وجود اینکه گردشگران، منبع درآمد خوبی برای کشور‌ها هستند، برخی رفتار‌ها موجب فراری دادن گردشگران می‌شود و به همین دلیل دولت‌ها با این اقدامات خلاف برخورد می‌کنند.

به عنوان مثال معروف است که در برخی کشور‌ها، رستوران‌ها از مشتریان خارجی پول بیشتری بابت غذا دریافت می‌کنند و برای اینکه گردشگران را راضی کرده باشند اعلام می‌کنند که غذای سفارش داده شده یک غذای ویژه و گران‌قیمت است.

چندی پیش نیز یک رستوران ایتالیایی از یک زوج جوان ژاپنی که به عنوان گردشگر به این کشور سفر کرده بودند، 700دلار بابت 2 بشقاب پاستا و 2 بطری آب دریافت کرد.

هرچند گردشگران به جای بهای واقعی این غذا که 115 دلار بود، مبلغی را که رستوران به آنها اعلام کرده بود پرداختند و به کشورشان بازگشتند، اما ماموران مالیاتی متوجه این کلاهبرداری شدند و موضوع را گزارش دادند.

پذیرایی با چای و بیسکویت

کیپ‌تاون: در حالی که رکود اقتصادی در بسیاری از کشور‌های جهان شایع شده ، آفریقای جنوبی نیز پس از 17سال بار دیگر با کاهش رشد اقتصادی و دوران رکود مواجه شده است.

گزارش‌ها حاکی از آن است که دولت برای مقابله با این رکود تصمیم گرفته هزینه‌ها را کاهش دهد و به همین دلیل مراسم پذیرایی در جریان نشست‌های دولتی را به طور مختصر‌تری برگزار می‌کند.

برای نمونه دولت تصویب کرده است که از این پس به جای انواع خوردنی‌های گران‌قیمت در جلسات دولتی تنها از چای و آب همراه با مقدار کمی بیسکویت برای پذیرایی شرکت‌کنندگان استفاده شود. به گفته مقامات این صرفه‌جویی قرار است در مورد سفر‌هایی که مقامات دولتی می‌روند نیز اجرا شود.

یکی از مقامات دولتی به خبرنگاران گفت: برای دوران سختی که پیش رو داریم باید کمربند‌‌هایمان را محکم‌تر ببندیم و این روند را از خود دولت شروع می‌کنیم.

آمبولانس با آژیر لرزاننده

لندن: بلند بودن صدای پخش موسیقی برخی خودرو‌ها موجب شده است تا مقامات اداره بهداشت دست به ابتکار جالبی بزنند. در گذشته گاهی آمبولانس‌ها برای هشدار دادن به خودرو‌های دیگر برای اینکه از سر راه کنار بروند دچار مشکل می‌شدند، چون صدای موسیقی که از خودرو پخش می‌شد به اندازه‌ای زیاد بود که سرنشینان، صدای آژیر آمبولانس را نمی‌شنیدند.

اما اخیرا دستگاهی اختراع شده است که علاوه بر صدای آژیر، ارتعاش هم ایجاد می‌کند و موجب لرزیدن خودرو‌های مقابل آمبولانس می‌شود. به این ترتیب حتی اگر صدای موسیقی هم خیلی زیاد باشد، سرنشینان خودرو متوجه آمبولانس می‌شوند.

به گفته پزشکان در موارد اورژانسی، رساندن به موقع بیمار به بیمارستان اهمیت زیادی دارد و باید تا جای ممکن از تمهیداتی استفاده کرد که حرکت سریع‌تر آمبولانس را به دنبال داشته باشد.

کد خبر 84865

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز